Bożena Stachura - aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie. Debiutowała rolą Kaśki w "Weselu" Wspiańskiego w reż. Jerzego Grzegorzewskiego w Teatrze Narodowym, z którym związana była osiemnaście lat. Jedną z ważniejszych teatralnych ról zagrała w Teatrze Narodowym w "Na czworakach" Tadeusza Różewicza, w reż. Kazimierza Kutza, u boku Ignacego Gogolewskiego. W Warszawie współpracowała także z Teatrem Kamienica i Och Teatrem, w którym dziś gra jedną z głównych ról w "Przedstawieniu świątecznym" Ray’a Cooney’a, w reż. Krystyny Jandy. Na dużym ekranie po raz pierwszy pojawiła się w filmie Jerzego Antczaka "Chopin. Pragnienie miłości", w którym wcieliła się w postać córki George Sand- zakochaną w Chopinie- Solange. Zagrała też główną rolę kobiecą, sędzię Bożenę, w dramacie sądowym Wiesława Saniewskiego "Bezmiar sprawiedliwości". Szerokiej publiczności znana jest z roli kontrowersyjnej Grażyny z serialu "M jak Miłość", czy Urszuli z "Barw szczęścia". Ostatnią ważną rolę filmową zagrała w autobiograficznym filmie Janusza Kondratiuka pt. "Jak pies z kotem", który jest wzruszającym pożegnaniem reżysera z bratem Andrzejem Kondratiukiem. Zagrała żonę Janusza Kondratiuka Beatę.
Marta Karwowska (ur. 24.11.1979 w Warszawie) – reżyserka, scenarzystka i socjolożka. Absolwentka Wydziału Reżyserii w Łódzkiej Szkole Filmowej oraz Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas studiów zrealizowała zarówno fabularne, jak i dokumentalne etiudy na podstawie własnych scenariuszy, w tym m.in. nagrodzoną na festiwalach Sowę. Wyreżyserowała spektakle dla dzieci, spoty do kampanii społecznych (dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Forum Inicjatyw Polskich Organizacji Pozarządowych) oraz film dla dzieci Gluś filmowiec na podstawie opowiadania Macieja Wojtyszki. Była reżyserem II ekipy oraz asystentką reżysera w filmie Jana Jakuba Kolskiego Wenecja. Przy debiucie fabularnym Grzegorza Jaroszuka Kebab i Horoskop zajmowała się reżyserią obsady. Ponadto otrzymała stypendium Ministra Kultury (Młoda Polska 2014). Jej reżyserski debiut Tarapaty przyciągnął do polskich kin ponad 320 000 widzów i był pokazywany na zagranicznych festiwalach. Tarapaty 2 to jej drugi pełnoemtrażowy film fabularny.
Nagrody – film „Tarapaty”:
2020 Międzynarodowy Festiwal Filmów dla Dzieci „Schlingel” w Chemnitz: Nagroda Europejskiego Jury Dziecięcego;
2021 Międzynarodowy Festiwal Filmów dla Dzieci i Młodzieży w Erywaniu: Nagroda Best Visegrad Film;
2021 Europejski Festiwal Młodego Filmu w Antwerpii: Nagroda Jury Dziecięcego;
2021 Children’s Film Festival Seattle: Nagroda za zdjęcia (Jakub Burakiewicz).
Piotr Adamski - artysta wizualny, reżyser i scenarzysta filmowy. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Szkoły Wajdy. Autor konceptualnych, często autorefleksyjnych prac wideo, obiektów oraz instalacji. Uczestnik wystaw w kraju i za granicą. Laureat nagrody Samsung Art Master i dwukrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2016 roku Adamski debiutuje w świecie kina krótkometrażowym filmem „Otwarcie” ze Zbigniewem Liberą w roli głównej. Ascetyczny w formie obraz łączy eksperymentalny charakter sztuki wideo z klasyczną dramaturgią filmową. W 2019 roku powstaje „Eastern”, pełnometrażowy debiut Adamskiego. Już po pierwszych pokazach film zostaje okrzyknięty przez krytyków jednym z najbardziej oryginalnych rodzimych filmów ostatnich lat.
Nagrody – film „Eastern”:
2019 Raidance Film festival: Nominacja Discovery Award;
2019 Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”: Nagroda za odkrycie aktorskie (Maja Pankiewicz). Uzasadnienie jury: „Charyzma, magnetyczna siła ekranowej obecności nawet w ciemnym zoo”;
2019 Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”: Nagroda za muzykę, za utwór „Monza”. Uzasadnienie jury: „Po prostu najlepszy muzyczny utwór. Został w nas, idealnie „siedzi” w filmie”;
2019 Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”: Nagroda Dziennikarzy za „czerpanie pełnymi garściami z mitów i podań, przełamywanie konwencji, nieustanne zaskakiwanie widza oraz dwie postaci dziewczęce, których mogłyby pozazdrościć produkcje Marvela”;
2020 Odkrycia Empiku: Nominacja w kategorii Film;
2020 Lubelski Festiwal Filmowy: Nagroda dla filmu pełnometrażowego za „brawurowe przysposobienie i przepisanie nieobecnego w polskim kinie gatunku, precyzyjnie rozpisaną historię i dwie odważnie idące po swoje bohaterki. Spełniony debiut”;
2020 Ischia Film Festival: Nagroda dla najlepszego filmu pełnometrażowego, Nagroda za najlepszą reżyserię (Piotr Adamski).
Małgorzata Szlagowska-Skulska
malgorzata@ear.com.pl
Anastazja Moshkovska
festiwal@ear.com.pl
Roksana Pietruczanis
roksana@ear.com.pl
+48 22 523 41 18